Dag 1: donderdag 4 juli 2019: First stop Nice

4 juli 2019 - Nice, Frankrijk

De eerste echte vakantiedag begint eigenlijk als elke gewone dag: de wekker gaat vroeg, een machine was draaien, broodtrommeltjes klaar maken want de meiden moeten vandaag nog gewoon naar school, de laatste dag van dit schooljaar! Als de kids naar school zijn pak ik de koffers en rugzakken definitief in. Wanneer ik de hond naar het pension wil gaan brengen stottert de auto even met starten, het zal toch niet? Maar bij de 2e keer start hij gelukkig gewoon. Voor de zekerheid laat ik de auto bij het pension lopen... Thuis teruggekeerd kan de laatste opgedroogde kleding ook de koffers in. Het is inmiddels bijna 14.00 uur dus tijd om de kinderen van school te halen. Thuis doen we nog even een drankje, snoepje en plasje en kleden we ons om en dan is de tijd echt daar! Onze trip kan beginnen!

20190704_151027

We parkeren de auto op een terrein buiten Eindhoven en worden van daaruit naar het vliegveld gebracht.

20190704_164348

We checken direct de koffers in en gaan eten. Daarna hebben we nog ruim tijd om op t panorama terras naar de al opstijgende vliegtuigen te kijken.

20190704_173332

Om 18.00 uur is het tijd om zelf richting vliegtuig te gaan. Na het inchecken, de safetycontrol en shopping area is het even wachten in de gate. Dan boarden en zelf naar het toestel lopen. De meiden krijgen een beetje de kriebels van de spanning als ze de trap op lopen.

20190704_185332

20190704_185416

Deze verdwijnen gelukkig door de vlotte vlucht. Er wordt gelachen en gefilmd. Onderweg behoorlijk wat turbulentie maar de kids zijn te druk met spelletjes spelen op hun mobieltjes om het echt te merken.

Met een doffe klap en flink remmen landen we op de geplande tijd in Nice. De koffers zijn er vrijwel direct als we bij de band aankomen.

Van het hotel heb ik begrepen dat de beste manier van reizen via Uber is. Thuis alle voorbereidingen getroffen (app geinstalleerd) en het werkt! Binnen 3 min zal Tarak ons naar ons hotel Saleya Mer brengen. Ondanks zijn omschrijving op de app is het even zoeken naar zíjn taxi tussen alle andere taxi's. Tarak is erg behulpzaam ook als ik een paar minuten later een mail van datzelfde hotel ontvang dat ze onze kamer geannuleerd hebben omdat ze mijn creditcard niet hebben kunnen belasten (terwijl alle andere dat wél konden).. ik besluit direct een ander hotel te zoeken en boeken zodat we een slaapplek hebben voor de nacht en niet langer in discussie te gaan met Saleya Mer. Deze duurde al een aantal dagen en mails, per telefoon waren ze niet of nauwelijks bereikbaar, ze hadden problemen met de computer of ze belden niet terug. Genoeg van de onzekerheid. Binnen enkele minuten vind ik een geschikt hotel in Interlaken voor ons viertjes, heb ik de bevestiging binnen en zet Tarak ons voor de deur af voor een meerprijs van slechts 2 euro! Ook bij t hotel zelf verloopt t inchecken vlotjes, wat een service na enkele minuten na het maken van de reservering! Daarna een kleine tegenvaller: 2 verdiepingen vermoeid naar boven met de koffers in een trappenhuis zonder airco.. en met een eng schilderij volgens Jill..

20190705_105450

De kamer maakt echter álles goed! Hij is koel, hij is groot, hij is schoon en netjes maar bovenal roze! We contacten het thuisfront nog even en houden het dan voor gezien voor vandaag! Morgen zien we wel weer verder! We gaan lekker slapen..

1. Eveline:
    5 juli 2019
    Een hele fijne vakantie samen en geniet ervan🌞
  2. Ingrid:
    5 juli 2019
    weer een hobbeltje maar soepel genomen. Nu zijn jullie echt op pad. En ach dat schilderij, het is maar een fantasie van een ander dus niet echt eng
  3. Eddy:
    5 juli 2019
    Veel plezier dames, maak er een memorabel tripje van.
  4. Noor:
    Veel plezier saampjes!
  5. Els:
    Veel plezier!
  6. Nelly:
    5 juli 2019
    Heerlijk genieten en succes met de reis
  7. Deciree:
    5 juli 2019
    Wat ben je ook een super vrouw en moeder. Heel veel plezier met de kids. Ik ga jullie zeker volgen. Dikke knuffel en 😘😘
  8. Jan Nuijen:
    6 juli 2019
    VEEL VAKANTIEPLEZIER SAMEN
    Leuk om al lezend 'mee te reizen'...
  9. Theo:
    6 juli 2019
    Veel plezier en leuk om zo een beetje bij jullie vakantie te zijn