Dag 13-15: dinsdag-donderdag 16-18 juli 2019: Geen nieuws en reis naar Andorra

18 juli 2019 - Pas de la Casa, Andorra

Vanavond zijn we aangekomen in El Pas de la Casa, een klein dorpje in het oosten van Andorra, ingesloten tussen de hoge bergtoppen van de Pyreneeën op de grens met Frankrijk en onze eerste stop in dit kleine land.

20190718_204113

De afgelopen dagen hebben we vooral relaxed bij caravan en zwembad doorgebracht. Vandaar geen nieuws op de blog.

Vanochtend begon de dag minder relaxed dan de afgelopen week. Inpakken, kleding en beddengoed wassen, opruimen en de caravan poetsen. Tussendoor met de bus naar Cap om de huurauto op te halen...tenminste dat dacht en hoopte ik.. bij het door Sunnycars opgegeven adres bleek enkel een tankstation te zitten en geen autoverhuur dus er was ook geen huurauto aanwezig.. meteen met de spoedlijn gebeld: 'sorry mevrouw, het systeem ligt er al de hele ochtend uit, we kunnen op dit moment niets voor u doen, we bellen u zsm terug.' Ik besluit de eerste bus terug naar de camping te nemen. Ik ga daar sowieso geen auto krijgen.. Ik heb Matthijs ondertussen met de kinderen naar het zwembad gestuurd zodat ze niet hoeven te wachten; ze kunnen toch niks doen. Na een uur bel ik nog een keer de 'spoedlijn'. Een andere medewerker blijkt wél in het systeem te kunnen, kan mijn reservering inzien en zal me terugbellen als ze de betreffende locatie heeft gebeld, waarvoor vraag ik me af. Na 3 kwartier word ik gebeld door medewerker #3 die een notitie van #1 heeft gehad omdat hij wél in het systeem kan..Ik leg het probleem nogmaals uit en geef aan dat #2 ermee bezig is en me nog niet heeft teruggebeld. #3 gaat bij #2 informeren en ik word weer teruggebeld. Na weer een uur heb ik nog steeds niets vernomen en bel ik wéér de 'spoedlijn'. Na een kwartier in de wacht te hebben gehangen krijg ik #3 weer aan de lijn en vraag waarom ik nog niet teruggebeld ben en of er inmiddels na 3 uur een oplossing is gevonden/kan worden geboden. Wij zijn immers zo goed als klaar voor vertrek, moeten onze accommodatie verlaten en hebben nog een lange rit voor de boeg. Hij geeft aan te wachten op reactie van de hoofdvestiging van Hertz. Nu is mijn geduld toch wel aardig op. We gaan niet wachten op een telefoontje van Hertz, ik wil nú een auto zodat we kunnen vertrekken. #3 stelt voor dat ik zelf lokaal ga huren en de kosten declareer. Ik zeg dat ik Sunnycars niet voor niets heb ingeschakeld, ik ga niet zelf op zoek naar een lokaal bedrijfje, heb geen vervoer daar naar toe en we zitten ook met de oneway naar Spanje dus dat gaat hem niet worden. #3 voelt dan zelf ook aan dat er nu toch echt iets moet gaan gebeuren en hij gaat nog 1x met zijn collega's en supervisor de opties doornemen en zal me binnen 10 min terugbellen. Die 10 werden er 20 maar dat had ik nog niet in de gaten doordat ik de laatste dingen in de koffers aan het pakken was. Na 3,5 uur zijn ze er achter gekomen dat de verhuurlocatie van Hertz enkel verhuisd is en dat het nieuwe adres niet is doorgevoerd bij Sunnycars! De auto staat al die tijd gewoon op een ander adres op ons te wachten! We mogen een taxi bellen om bij het goede adres te komen en de kosten declareren. Ik laat Matthijs weten dat het probleem opgelost is en dat ze naar de caravan kunnen komen. Even daarna komen de eigenaren van de caravan ook aan. Ik word naar de huurauto in Agde gebracht! Wat een service en wat een geluk voor Sunnycars.. rond 16.00 uur kunnen we dan eindelijk vertrekken..

Om half 5 is er een vliegtuigshow boven (het strand van) Cap d'Agde. We hadden al besloten hier niet op te wachten aangezien we de planning hadden al vroeger in de middag te vertrekken en ook nog een lange rit voor de boeg hadden. We bleken uiteindelijk ook niet te hoeven wachten aangezien de piloten in de ochtend de generale repetitie hielden en we alsnog dus alles gezien hebben. Prachtig!

FB_IMG_1563704989828FB_IMG_1563705004998FB_IMG_1563704993794FB_IMG_1563704997372FB_IMG_1563705036482

We rijden via Béziers en Narbonne door Parc Natural Régional de la Narbonnaise et Méditerranée voor Perpignan langs en door Parc Natural Régional des Pyrénées Catalanes Andorra binnen. De parken zijn erg mooi en ook het laatste stuk rond de grensovergang door de Pyreneeën is erg indrukwekkend maar ook een beetje misselijkmakend, zoveel (haarspeld)bochten en hoogteverschil. Zondag 21 juli a.s. rijdt La Tour de France dezelfde route!

20190718_17323620190718_17393320190718_17493220190718_19075020190718_19451320190718_19511720190718_20271020190718_20360020190718_204051

Het is even wennen als we aankomen want het is slechts 13 graden! Voor het eerst deze vakantie hebben we de lange broek en lange mouwen nodig! We luieren alleen nog even wat op onze kamer en gaan dan slapen. Het was een lange en vermoeiende dag!

20190718_21174820190718_211943

1. Ingrid:
    21 juli 2019
    Het vervoer loopt al de hele tijd niet echt soepel hé. Dat ze bij het tankstation jou ook niet konden vertellen dat Herz verhuisd was. Maar goed uiteindelijk na veel gedoe toch gelukt. Grappig, ik zit nu de tour te kijken die gaat over de weg waar jij gereden hebt.