Dag 6: donderdag 26/12/2019: Orsa Grönklitt 3

26 december 2019 - Grönklitt, Zweden

Iedereen is weer op tijd wakker en redelijk fit. Ik word in bed nog even lekker rustig fluisterend voorgelezen door Jill (huiswerk 3/10). We ontbijten en Matthijs gaat daarna direct de pistes op. Even zijn eigen tempo skiën in plaats van dat van mij.. 😅 op dat moment is het nog erg rustig en stil.

20191226_133532

De dames hebben wat langer werk.. als de meiden de skischoenen willen aantrekken zien ze dat Tomten 🎅 is geweest vannacht 😉 ze krijgen de volgende trip kado,

20191226_093939

paar daagjes Disneyland Parijs, zodat ze ook leren dat ze het niet zomaar krijgen. Deze vakantie, skispullen en -pas hier zijn ook al duur zat. Voor de rest dit jaar dus geen kerstkadoos voor de meiden maar weer een ervaring rijker!

Voordat we weer op weg gaan richting pistes voor de laatste skidag maken we nog even een foto van het huisje en de huurauto die we vanavond weer moeten inleveren.

20191226_10031020191226_100610

20191226_100721

Yara en Jill gaan meteen door naar de pistes. Loïs en ik gaan naar de receptie om voor een taxi voor vanavond te informeren, een nieuwe OTG (over the glass) skibril voor Loïs te kopen zodat ze haar bril ook kan ophouden onder de skibril en zonder hier afdrukken in haar gezicht van te krijgen en weer skispullen en -pas voor moeders te regelen want ik ga ook nog een dagje een poging wagen!

20191226_203520

Ik merk goed aan mijn benen dat ik dinsdag op de latten heb gestaan; ze verzuren echt ieder ogenblik. Ik heb dan ook weer even nodig om het draaien en remmen onder de knie te krijgen, maar ben minder angstig en durf al weer wat harder te gaan. Het is vandaag wel een stuk drukker op de pistes.

Yara en Jill dagen zichzelf ook meer uit; ze nemen de kleine schansjes beneden op het kinderpark. Matthijs verbetert ondertussen steeds opnieuw zijn snelheidsrecord op de rode piste.

20191226_14162320191226_202829

Na 1,5 uur zijn we er weer klaar voor om naar boven te gaan!

20191226_13331220191226_13321820191226_13285420191226_133132

IMG-20191226-WA0031

20191226_133542

Na het skiën dinsdag zagen we pas dat er ook nog een groene piste aan de achterkant van de berg is. We hebben toen dus onnodig de blauwe piste genomen. Vandaag nemen we samen de groene aan de achterkant en de blauwe om weer beneden te komen aan de voorkant van de berg. Met minder valpartijen, sneller en zelf opstaan en de ski's aanhouden ging het toch al weer stukken beter dan dinsdag ondanks de verzurende benen! Als we weer helemaal beneden zijn zijn mijn benen echt helemaal op en ga ik mijn spullen inleveren, de 3 uur huur zitten er ook weer op!

20191226_141302

De anderen skiën nog verder en gaan opnieuw omhoog met de sleeplift naar de blauwe piste aan de voorkant, ook Jill, nadat ze er eerder vandaag vanaf gegleden was omdat ze het niet meer kon houden..

IMG-20191226-WA0007

Ook gaan de meiden steeds harder van de pistes af. Ze worden elk jaar beter! Dit jaar geen klasjes maar zelf op ontdekking.

Ondertussen ben ik naar het huisje om de snowboots van de anderen op te halen (alle skispullen moeten vandaag terug) en om te informeren of we de huurauto tot morgenochtend zouden kunnen houden zodat we vanavond en morgenochtend niet met een taxi op en neer hoeven te kachelen naar Orsa en Mora. Dat kan moeiteloos! Wat een service, mentaliteit en vriendelijkheid hier in Zweden. Waar kom je dat vandaag de dag nog tegen in de wereld? Morgen kunnen we onze eigen auto weer ophalen. Benieuwd wat het euvel was! Hierover zijn we nog niet geïnformeerd.

Om 15.30 uur sluiten de liften. Het is al donker hier en dus weer een leuke nieuwe ervaring voor de meiden om met de lampen aan te skiën! We gaan alle spullen inleveren en lekker après skiën in het huisje 😅

20191226_16134520191226_210131

Matthijs gaat de boodschappen voor het laatste kerstdiner halen in het stadje en ik pak alvast wat spullen in de koffers die we niet meer nodig hebben.. morgen is alweer de laatste dag hier op het bungalowpark..

God jul!

1. Ingrid:
    27 december 2019
    Een leuk vooruitzicht weer om naar Disney te gaan. Geweldig dat je weer op de skies hebt gestaan en dat het een stuk soepeler ging. Fijn dat Loïs ook weer aardig opgeknapt was. Jammer dat het uitje er alweer bijna opzit
    Alvast een goede terugreis gewenst
  2. JYLS:
    29 december 2019
    Zeker leuk vooruitzicht! Minder geschikt voor de reisblog maar uitermate geschikt voor vele foto's 😉
  3. Jan Nuijen:
    27 december 2019
    Leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Goede en veilige thuisreis gewenst.
    Groetjes Jan
  4. JYLS:
    29 december 2019
    Tnx! We hopen er anderen mee te inspireren en do's and don'ts mee te geven 😉