Dag 3: maandag 23/12/2019: Orsa Grönklitt 1

23 december 2019 - Grönklitt, Zweden

Ondanks dat de meiden gister pas rond 22.30 uur naar bed gingen hoor ik de bedden en vloer rond 7.15 uur al weer kraken. Het hele huisje bestaat uit hout. Enorm knus en warm. Ze moeten nog een uurtje rusten en mogen daarna aankleden en de sneeuw in, het sneeuwballengevecht houden dat ze gisteravond al wilden.. rond 8.30 uur wordt het pas langzaam licht. De foto is om 9.00 uur gemaakt.

20191223_090604

Er ligt zo'n 40 cm sneeuw, de kinderen zakken er tot in hun knieën in weg. Het is een echt kerstplaatje.

Tijdens het uitpakken van de rest van de spullen bel ik met de verzekeringen. De rechtsbijstand gaat het reisburo aansprakelijk stellen voor het verstrekken van foutieve informatie en de mogelijkheden vanuit de reisverzekering worden verder uitgezocht. Na de boodschappen gaan we lekker rustig ontbijten en daarna lopen we naar de skiverhuur.

We nemen alle benodigdheden voor 4 dagen af en gaan direct om de hoek de pistes op! De meiden gaan dit keer zonder les van start; de pistes zijn hier uitermate geschikt voor het zelf oefenen en weer onder de knie krijgen van het skiën en de liften. Het gaat sneller en beter dan verwacht na een jaar niet meer op de latten te hebben gestaan.

20191223_13312220191223_13502720191223_14010920191223_14011720191223_140855

Om 13.00 uur krijgen we het bericht van de alarmcentrale dat de auto gemaakt is (geen bericht over het mankement) en tot 14.00 uur of vrijdag (ivm kerst) opgehaald kan worden. Dat wordt dus vrijdag aangezien we op dat moment op de piste staan.

Om een uur of 14.30 uur hebben de meiden aardig wat geskied en krijgen sommigen het koud. Yara en Matthijs gaan de rood-blauwe piste nog even op voor wat meer uitdaging. Zie filmpje.

IMG-20191223-WA0003

Ik ga met de 2 jongsten naar het huisje, Jill blijft tot aan de deur op de ski's! Dit is ideaal!

Jill gaat even wat huiswerk doen: voorlezen aan haar knuffel.

20191223_151913

Er is een droogkast voor alle natte skispullen aanwezig in het huisje. Wat een luxe.

Om 15.30 uur komen ook de andere 2 thuis op de ski's. De schemer valt nu in en de pistes gaan dicht ivm kerstavond hier. In Zweden wordt kerst op 24 december gevierd. Morgen dus vroeg uit de veren om op tijd op de pistes te staan, zodra het licht is, alles zal eerder sluiten.

De rest van de middag vermaken we ons in het huisje. Iedereen moet even opwarmen en de kleding drogen. Na het avondeten willen we nog even de kerstmarkt op het park oplopen maar deze blijkt zojuist opgeruimd.. erg jammer.. niet goed op het programma gekeken. De ritjes in een treintje met de kerstman op de sneeuwscooter over het park zijn volgeboekt tot 20.00 uur maar hadden we ook niet in de planning. We lopen dus weer terug naar het huisje. Ineens is iedereen ook moe. Het was gister een lange en late dag, en weer vroeg wakker.. De kinderen spelen nog even buiten in de sneeuw, gaan dan lekker douchen en naar bed.

Morgen weer fit opstaan om de pistes aan de andere kant van de berg te ontdekken. Ik heb de kinderen beloofd om morgen ook de ski's weer eens onder te binden en les bij Jill te nemen 🤣 het zal mij benieuwen...

Ha en bra kväll

1. Andrea:
    Gib uns mal etwas ab vom Schnee😁 schone Weihnachten euch
  2. JYLS:
    24 december 2019
    Haha wann es möglich war..! Morgen gibt es noch mehr!
  3. Ingrid:
    24 december 2019
    Ben benieuwd of jullie nog te horen krijgen wat er met de auto aan de hand is geweest. Mooie omgeving daar. Zal mij benieuwen hoe het met jou zal gaan op de skies. Succes
  4. JYLS:
    24 december 2019
    Bij het ophalen vrijdag denk ik.
    Ik ben tevreden 😉