Dag 4: dinsdag 24/12/2019: Orsa Grönklitt 2

24 december 2019 - Grönklitt, Zweden

Na de tweede heerlijke nacht in het gezellige huisje en het huiswerk van Jill (lezen met iets op haar hoofd 🤣)

20191224_074325

gaan we ontbijten en op tijd op de ski's richting de pistes.

20191224_100937

Aangezien de kids het nu zelfstandig super doen kan moeders na 15 jaar ook weer eens de latten onderbinden..

Het valt niet tegen.. de angst voor de sleeplift wordt direct weggenomen en na een uurtje oefenen op de groene piste (groen is altijd al mijn favoriete kleur geweest 😉) gaan we, nadat Matthijs en Yara eerst zijn wezen kijken, met de stoeltjeslift naar de groen-blauwe piste aan de andere kant van de berg. Dat is al een hele ervaring op zich aangezien ik er nog nooit ingezeten en hoogtevrees heb.. ook voor Jill was het een nieuwe maar geslaagde ervaring. Het begin op de groene piste gaat goed maar op de blauwe piste gaat het vallen beter dan het opstaan 😂 de steile stukken hierin vind ik echt eng doordat ik horrorscenario's in mijn hoofd voorbij zie vliegen bij een te hoge snelheid (voor mij). Dat is voor nu nog een stapje te ver. Net zoiets als het heuveltje voor de auto.. dat los ik zijwaarts of zonder ski's op 😎 Met de, ook een nieuwe en lachwekkende ervaring voor Jill en mij, ankerlift gaan we naar de tweede blauwe piste (om weer beneden bij de groene te komen) en hierna ben ik helemaal kapot en krijg ik mijn benen ook niet echt meer onder controle. Mijn huurtijd zit er ook bijna op en om 14.00 uur gaat de piste dicht vanwege kerstavond.

Ik ben trots op en heb respect voor mijn meiden die al zo goed kunnen skiën maar vooral voor Jill die toch maar mooi zonder enige angst van alle pistes naar beneden jaagt. Het was een super ervaring om gezellig samen met z'n allen te skiën en boven op de berg te staan en van het uitzicht te genieten!

20191224_114341

20191224_201140

We leveren mijn spullen in, gaan terug naar het huisje en vervolgens meteen boodschappen doen voor het eerste kerstdiner van dit jaar.

God jul!

1. Marie:
    GOD JUL (gott jul = lekker kerst) 🎄😘
  2. JYLS:
    Oh haha! God Jul 🎅
  3. Theo:
    25 december 2019
    God morgon från s'Hertogenbosch god jul och massor av tittglädje Theo en Marij
  4. JYLS:
    Tack! God jul!