Dag 4: zondag 7 juli 2019: Cannes

7 juli 2019 - Cannes, Frankrijk

Na onze laatste nacht weer heerlijk geslapen te hebben blijkt het in Nice erg bewolkt en benauwd. In de verte horen we het onweren maar het bereikt Nice niet. We rapen onze zooi bij elkaar en proppen alles in de koffers en rugzakken. Ontbijten doen we tijdens het wachten op de trein.

20190707_101540

Vandaag beginnen we met t afdalen langs de kust van Frankrijk. Eerste stop: Cannes, 32 km ten zuiden van Nice. De treinreis verloopt soepel en het is maar enkele minuten lopen naar het hotel. Cannes doet meteen toch iets fijner aan dan Nice. Gemoedelijker ofzo en de temperatuur is er heerlijk. De meiden wanen zich in die enkele minuten dat het lopen is naar het h al echte filmsterren door alle glitter and glamour jurken in de etalages langs de route. We komen vroeger aan dan de inchecktijd en we moeten dan ook even wachten op de schoonmaak van onze kamer. We laten de koffers in het hotel en gaan boodschappen voor de lunch halen. Weten we meteen waar de supermarkt is. Na de lunch in de lobby van het hotelletje worden we naar onze kamer gebracht. We blijken een appartementje in een ander gebouw te hebben aan de overkant van de straat.

IMG-20190707-WA0008IMG-20190708-WA0001IMG-20190708-WA000020190707_121724

We hebben geen raam maar dat wordt opgelost door daglichtlampen. Niet mijn ding merk ik. Wel hebben we allemaal ons eigen bed en betere hoofdkussens dan in Nice en kunnen we vanavond weer eens gewoon 'thuis' eten.

20190707_173124

We halen de strandspullen uit de koffers en gaan vanmiddag lekker en paar uur naar het strand. Hier een heerlijk zandstrand maar ook met flinke golven en stroming en dus ook niet geschikt voor kleine(re) kinderen (zonder zwemdiploma). Ik durf mijn ogen dan ook geen moment van Jill af te houden maar ze weert zichzelf kranig tegen de sterke golven en stroming! Dan maar veel foto's en filmpjes maken! Het is ook zo'n mooi beeld: de zon glinstert in de zee, de zee met golven en schuim, de meiden die al aardig bruin aan het worden zijn.

20190709_13574220190709_13570020190709_13580620190709_135713

Na zo'n 3 uurtjes houden we het voor gezien en lopen we terug naar ons appartement. Het strand aflopend en de zeewind achter ons latend voelen we dat de temperatuur aardig opgelopen is, tot 35 graden. Nadeel van een zandstrand is dat de helft ervan erna in je douche ligt.. We doen opnieuw en paar boodschappen, nu voor het avondeten. Nadat het NL vrouwenvoetbalelftal verloren heeft van USA maken we nog een heerlijke avondwandeling naar Palais des Festivals en de haven.

20190709_154637

20190707_200503

20190707_200912

Als we terug lopen naar onze kamer voel ik me niet helemaal op mijn gemak tussen de high society die massaal in de avonduren van hun jachten de stad in lijken te zijn gestroomd en op de in alle hoeken en kieren opgebouwde terrassen dure wijn en menu's verorberen. De obers krijgen een briefing van de restaurant manager. Waarschijnlijk iets in de trant van dat de gasten het aan niets mag ontbreken...

Wij gaan onze tassen alvast een beetje klaar maken voor het vertrek naar Saint-Tropez en op tijd naar bed. Cannes, je was een fijn stadje!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    9 juli 2019
    heel apart een appartement zonder ramen. Lijkt me benauwd aanvoelen terwijl het er toch niet helemaal slecht uitziet. Gelukkig ben je er niet veel uren en die je er bent heb je de ogen toch dicht.
  2. Helga Jansen:
    9 juli 2019
    Wat een geweldig avontuur!! Blijf genieten!!
  3. Ingrid:
    10 juli 2019
    En hobbeltje hier en een hobbeltje daar maar wel geweldig wat jullie allemaal zien