Dag 5: maandag 8 juli 2019: (jarig in) Saint-Tropez

8 juli 2019 - Saint-Tropez, Frankrijk

Het fijne gevoel wat Cannes ons gister gegeven heeft kon de kamer ons helaas niet bieden.. de daglichtlampen konden het gemis van frisse lucht helaas niet oplossen en ook de verouderde airco kon de grootte van de kamer niet aan wat resulteerde in een benauwd hok, klamme lichamen en een slechte slaap. Mijn matras leek meer op een plank dan een bed dus ik voel me met recht een (paar) jaar ouder als ik wakker word! Ik ga snel de frisse buitenlucht in om een lekker ontbijtje te halen nadat de meiden voor me gezongen hebben en ik hun knutsels heb uitgepakt.

Snapchat-1612078679PhotoGrid_1562700527310

Na het ontbijt en het pakken van de koffers zijn we blij dat we vandaag weer verder reizen. Dit was wel ons stadje maar niet onze kamer. We dalen vandaag zo'n 70 km af, naar Saint-Tropez. Op het centraal station aangekomen blijkt er volgens de ticketapparaten alleen om 17.30 uur een trein te gaan, het is op dat moment 11.30 uur, dus dat is geen optie. Bij de infobalie wordt ons verteld dat we het beste met de boot naar Saint-Tropez reizen. Aangekomen bij L'Office de Tourisme de Cannes krijgen we te horen dat de enige boot om 10.15 uur al vertrokken is en dat we het beste met de trein kunnen reizen. Ik leg uit dat we zojuist van het kastje naar de muur zijn gestuurd door een chagrijnige treinmedewerker en dat ze even een reisplan voor me mag maken. Dat wordt met de trein naar Saint-Raphaël en dan met bus of boot naar Saint-Tropez. We lopen dus weer terug naar het kastje.. gelukkig maar een wandelingetje van 6 minuten maar toch vervelend met koffers en rugzakken in die warmte. Ik neem mezelf voor de volgende keer de routes ook alvast dieper uit te stippelen om dit te voorkomen voor de kinderen en geen genoegen te nemen met 'het openbaar vervoer is goed geregeld aan de Côte d'Azur'.. al klopt het wel. Met de trein aangekomen in Saint-Raphaël besluiten we de boot naar Saint-Tropez te nemen. Wel zo lekker en leuk, klein prijsverschil en hebben we meteen de haven bij aankomst gezien!

20190708_153012

De theorie was leuk bedacht, de praktijk iets minder.. bij aankomst in Saint-Tropez blijkt de haven namelijk nagenoeg leeg te zijn. Alle rijkelui zijn uitgevaren.. Gelukkig hebben we een uurtje heerlijk genoten van de boottransfer en onderweg genoeg gezien. Leuk en mooi om de Côte d'Azur vanaf het water te bekijken met een heerlijk zeewindje.

IMG-20190708-WA0006IMG-20190708-WA0005IMG-20190708-WA0004

20190708_152056

Bij aankomst bestellen we dan ook meteen een Uber naar ons hotel omdat het inmiddels té warm is om een halfuur te lopen met alle bagage.

20190708_152539

20190708_152006

We komen te vroeg voor de aankomsttijd aan maar onze kamer is al klaar (geen schoonmaker in geweest naar mijn mening). Fijn dat we meteen onze bagage kwijt kunnen en de meiden direct gebruik kunnen/mogen maken van het zwembad! Ik kan de airco niet ontdekken en bij navraag blijkt deze er ook niet te zijn.. wel krijg ik een ventilator mee die ik direct op volle toeren stroom laat trekken. De deur van het terras stond open bij aankomst dus bij ons binnen is het plaatselijk ook zo'n 33 graden.. en dat alles voor de prijs die ik nu niet meer durf te noemen, maar de naam Résidence doet er geen eer aan! Zonde want het is een prachtig gebouw. Pluspunt: ijskoude koelkast mét vriesvak.. minpunt: je kunt er niets kopen om te vullen.. we zitten in een buitenwijk van Saint-Tropez op 3km van het centrum. Ik heb een wasmachine ontdekt in het gebouw en al snel draai ik mijn eerste wasje op vakantie, ook al is het mijn verjaardag. De geur van frisse was doet een mens (en appartement) goed! Ik chill nog even met de meiden bij het zwembad en als dat om 19.00 uur sluit ontdekken zij nog een pluspunt: we hebben een bad op de badkamer! Na het badderen dalen we de weg af richting het centrum. Ergens halverwege is een erg gezellig straatje met eettentjes en strijken daar neer.

20190708_211904

Met de buikjes weer rond lopen we in de schemer terug naar onze kamer. Het uitzicht op zee is nu wel erg mooi met alle lichtjes aan op de dobberend jachten en de bergen erachter! Ultiem vakantiegevoel it is!

20190708_212626

Uitgeblust houden we het vroeg voor gezien!

1. Helga Jansen:
    10 juli 2019
    Reizen brengt altijd verassingen, vaak positief, soms valt het tegen. Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen zonder airco. Fijne en spannende dag!
  2. Nelly:
    10 juli 2019
    Leuk om jullie verhaal en ervaringen te lezen.
    Knap ook hoe je het doet met de meiden. Veel plezier en kijk weer uit naar jullie volgende reisverhaal.