Dag 9: vrijdag 12 juli 2019: Les Sables d'Or

12 juli 2019 - Cap d'Agde, Frankrijk

Vanochtend hebben we eerst maar eens lekker uitgeslapen. De caravan heeft verduisterde gordijntjes, airco en op de camping bleef het lang rustig voor de ochtend! Mazzel! We waren behoorlijk kapot van de lange reisdag gisteren.

Opgefrist en aangekleed zijn we broodjes gaan halen bij de bakker vooraan op de camping. Aangezien we zo goed als achteraan zitten is het een flink stuk lopen en dan moet je ook nog terug..dan heb je helemaal trek. Op de terugweg zijn we meteen naar de Nederlandse receptie gegaan om de zwembadbandjes op te halen, want we gaan vandaag natuurlijk wel het piratenbad checken! Even kennis gemaakt met Jannie, de vrouw van Wim. Ontzettend lieve mensen! Dan gaan we heerlijk op het terras ontbijten. Het is inmiddels al aardig warm.. 30 graden.

Na het ontbijt hebben we alle juiste sleutels voor de sloten en fietsen die bij de caravan horen gevonden en gaan we de plaatselijke supermarkt maar eens opzoeken en de nodige boodschappen inslaan. Wat een luxe en ideaal die fietsen na al die dagen lopen! De maten kloppen precies!

IMG-20190712-WA0001

Na een uurtje zijn we terug op de camping en ruimen we de boodschappen op. Vandaag konden we eindelijk een watermeloen meenemen. De meiden zeuren er al de hele week om maar omdat we in de hotels geen mes hadden moest ik ze steeds teleurstellen. Ik geloof dat ie goed in de smaak viel!

20190712_125900

Na het opruimen en het spin-en ragvrij maken van het terras kan ik de tentkanten omhoog rollen om een beetje wind erdoor te laten. Het is echter echt veel te warm (33) dus we smeren ons opnieuw in, hijsen ons in onze bikini's en fietsen (yeah) naar het zwembad, ook vooraan op de camping. En wat is dat mooi zeg! Meerdere baden met verschillende dieptes en glijbanen, een golfslagbad, een stroomversnelling en een surfbaan. Hiervoor moet je wel extra betalen. Het animatieteam heeft een stormbaan in het water verzorgd deze middag. Het is daarbij echter zo druk dat de meiden daar geen trek in hebben en gaan lekker vaak van de glijbanen af nu het daar niet zo druk is.

Na 3 uurtjes houden we het voor gezien en nemen we nog een slushpuppy in het kleurrijke horecastraatje. Daarna fietsen we terug naar de caravan. Ik kook vanavond sinds een week weer eens zelf. De meiden willen Hollandse kost, het liefst stamppot, maar het worden gewoon aardappels, groenten en vlees. Ondertussen spelen de meiden een spelletje op het overdekte terras. Na het eten doe ik de afwas en fietsen de meiden wat rond op de camping. Dan is het tijd om te douchen. Daarna lopen we nog even naar het strand. Dat is dan weer heel dicht bij onze caravan! De meiden vinden een aantal bijzondere schelpen die als souvenir uit Agde mee naar huis gaan. Ook spelen we nog even met de maan.

20190712_23255420190712_21290620190712_21525620190712_232011

20190712_215921

20190712_233357

Dan wordt het ineens heel snel donker en snellen we terug naar de caravan: bedtijd! Morgen komt onze grote vriend! Bonne nuit!

1. Ingrid:
    13 juli 2019
    wat een heerlijke relaxe dag is dit geweest na al die dagen van reizen en bezichtigen.
  2. Helga Jansen:
    13 juli 2019
    Fijn dat jullie goed op jullie laatste bestemming zijn aangekomen! Super leuk om op afstand mee te lezen!!